PATVIRTINTA
VšĮ Anykščių rajono savivaldybės
pirminės sveikatos priežiūros centro
direktoriaus 2021 m. rugsėjo 21 d.
įsakymu Nr. V- 165
KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖS NUSTATYMAS
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO SRITYJE
1. Tyrimas atliktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės galiojančios redakcijos 2002 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1601 „Dėl Korupcijos rizikos analizės atlikimo tvarkos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170 „Valstybės ar savivaldybės įstaigos veiklos sričių, kuriuose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijos“ ir vykdant Viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro korupcijos prevencijos programos 2020-2023 metams priemonių įgyvendinimo plano 2.1. punktą bei siekdami nustatyti Viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro (toliau – Anykščių PSPC) veiklos sritis, kuriose galimai egzistuoja išoriniai ir (ar) vidiniai, ir (ar) individualūs rizikos veiksniai, galintys sudaryti galimybę atsirasti korupcijai, įstaigoje buvo atliktas korupcijos tikimybės nustatymas (toliau – KT).
2. Analizuojant veiklą vertinti viešieji pirkimai, jų organizavimo ir vykdymo sritis. Sritis pasirinkta vadovaujantis Anykščių PSPC korupcijos prevencijos programos 2020-2023 metams II skyriaus 7 punktu.
3. Atsakingas asmuo už korupcijos prevenciją ir kontrolę, Anykščių PSPC Antikorupcijos komisijos pirmininkas. KT dalyvavo ir Antikorupcijos komisijos nariai.
4. Analizuojamas laikotarpis nuo 2020-01-01 iki 2020-12-31, pateikiant duomenis pagal pavyzdinę formą ir vertinant situaciją pagal tuo laikotarpiu galiojusius teisės aktus, aktualius įsakymus, nuostatus, pavedimus.
5. Šios veiklos vertintos vadovaujantis Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo klausimynu, patvirtintu Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. 2-170.
1 lentelė
Korupcijos pasireiškimo tikimybė įstaigoje viešųjų pirkimų srityje, vadovaujantis Korupcijos prevencijos įstatymo 6 str. 4 d. numatytais kriterijais
|
|
|
||
1. |
|
|
||
1.1 |
Įstaigoje/veikloje |
Ne |
||
1.2 |
Viešuosiuose pirkimuose, organizuojant ir vykdant |
Ne |
||
2. |
Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas: |
|
||
2.1 |
Įstaigos/veiklos |
Ne |
||
2.2 |
Viešuosiuose pirkimuose |
Ne |
||
3. |
Atskirų darbuotojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė reglamentuoti (išsamiai reglamentuoti - atsakymas „taip“, neišsamiai – atsakymas „ne“)* |
Ne |
||
3.1 |
Įstaigos darbuotojų |
Taip |
||
3.2 |
Viešųjų pirkimų organizavime ir vykdyme dalyvaujančių darbuotojų |
Taip |
||
4. |
Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu: |
|
||
4.1 |
Įstaigos veikloje |
Ne |
||
4.2 |
Viešuosiuose pirkimuose |
Ne |
||
5. |
Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo: |
|
||
5.1. |
Įstaigos veikloje |
Ne |
||
5.2. |
Viešuosiuose pirkimuose, organizuojant ir vykdant |
|
||
6. |
Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija: |
- |
||
6.1. |
Įstaigos veikloje |
- |
||
6.2. |
Viešuosiuose pirkimuose, organizuojant ir vykdant |
|
||
7. |
Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę buvo nustatyta veiklos trūkumų: |
|
||
7.1 |
Kitose įstaigos veiklos srityse |
Ne |
||
7.2 |
Viešuosiuose pirkimuose, organizuojant ir vykdant |
Ne |
Detalus vertinimas pateikiamas 1 priede (pridedama), kurio klausimynas parengtas vadovaujantis ir adaptuojant Valstybės ar savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo rekomendacijose pateiktas klausimyną.
6. Tam, kad įvertinti koks realus korupcijos rizikos laipsnis vertinamoje įstaigos veiklos srityje buvo išanalizuoti įstaigos teisės aktai:
6.1. Anykščių PSPC įstatai ( patvirtinta Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio
29 d. Nr. 1-TS-355, įregistruoti Juridinių asmenų registre 2021 m. sausio 21 d.).
6.2. Anykščių PSPC direktoriaus 2020 m. gegužės 14 d. įsakymas Nr. V-131 „Dėl Anykščių PSPC direktoriaus 2019-09-30 d. įsakymo Nr. V-158 „Dėl Anykščių PSPC direktoriaus 2018-10-08 d. įsakymo Nr. V-183 „Dėl pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės vykdymo“ pakeitimo“.
7. Padaryta korupcinio pobūdžio nusikalstama veika.
7.1. Per analizuojamąjį laikotarpį veikloje nebuvo užfiksuota nei korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų, nei kitokių korupcinio pobūdžio teisės aktų pažeidimų, už kuriuos numatyta administracinė, tarnybinė (drausminė) ar kitokia teisinė atsakomybė, atvejų.
8. Pagrindinės funkcijos yra kontrolės ar priežiūros vykdymas.
8.1. Kontrolė viešųjų pirkimų srityje užtikrinama šiais būdais:
2 lentelė
Anykščių PSPC kontrolės įgyvendinimas viešųjų pirkimų srityje:
Nr. |
Kontrolės forma/priemonės |
Taikoma/ Netaikoma |
Komentaras |
1. |
Yra sudaroma pastovi viešųjų pirkimų komisija |
Netaikoma |
Viešųjų pirkimų komisija yra sudaroma direktoriaus įsakymu atskiriems pirkimams. Pastovi viešųjų pirkimų komisija nėra sudaroma. |
2. |
Viešųjų pirkimų komisija sudaroma atskirų vykdomų pirkimų grupėms |
Taikoma |
Viešųjų pirkimų komisija yra sudaroma direktoriaus įsakymu atskiriems pirkimams. 2020 m. viešųjų pirkimų komisija nebuvo sudaryta, nes įstaiga vykdė tik mažos vertės pirkimus. |
3. |
Komisijos pirmininkas yra pateikęs viešųjų ir privačių interesų deklaraciją |
Taikoma |
2020 m. viešųjų pirkimų komisija nebuvo sudaryta, nes įstaiga vykdė tik mažos vertės pirkimus. Pirkimus vykdė direktoriaus įsakymu paskirti pirkimo organizatoriai, kurie yra pateikę viešųjų ir privačių interesų deklaracijas, kaip to reikalauja teisės aktai. |
4. |
Komisijos nariai yra pateikę viešųjų ir privačių interesų deklaraciją |
Taikoma |
Pirkimų iniciatoriai ir organizatoriai yra pateikę viešųjų ir privačių interesų deklaracijas, kaip to reikalauja teisės aktai. Sudarius komisiją, komisijos nariai pateikia viešųjų ir privačių interesų deklaracijas. 2020 m. viešųjų pirkimų komisija nebuvo sudaryta, nes įstaiga vykdė tik mažos vertės pirkimus. |
5. |
Užtikrinama nuolatinė pateiktų viešųjų ir privačių interesų deklaracijų pateikimo ir turinio kontrolė |
Taikoma |
Kontrolė vykdoma nuolat, direktoriaus įsakymu 2020-02-12 d. Nr. V-32 paskirtas asmuo atsakingas (Anykščių PSPC referentas) |
6. |
Komisijos pirmininkas kiekviename viešame pirkime pateikia konfidencialumo ir nešališkumo pasižadėjimą/deklaraciją |
Taikoma |
Konfidencialumo ir nešališkumo pasižadėjimą/deklaraciją komisijos pirmininkas pateikia sudarius komisiją, nes komisija direktoriaus įsakymu sudaroma atskiriems pirkimas |
7. |
Komisijos nariai yra nuolat informuojami apie pareigą nusišalinti esant galimam interesų konfliktui |
Taikoma |
Komisijos nariai ir pirkimų organizatoriai pateikia nešališkumo deklaracijas, apie nusišalinimo pareigą informuoti. |
8. |
Užtikrinama, kad asmenys, rengę techninę specifikaciją nedalyvautų pirkimo vertinimo procese |
Netaikoma |
Asmenys, rengę techninę specifikaciją, gali būti komisijos nariais, organizatoriais vertinant dalyvių pasiūlymus, nes to nedraudžia Viešųjų pirkimų įstatymas. Tik turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą ir užtikrinti savo priimamų sprendimų nešališkumą. Taip pat, turi pateikti privačių interesų deklaraciją. |
9. Atskirų darbuotojų funkcijos, uždaviniai, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka bei atsakomybė nėra išsamiai reglamentuoti.
9.1. Per analizuojamąjį laikotarpį darbuotojų įgyvendinami uždaviniai, vykdomos funkcijos, darbo ir sprendimų priėmimo tvarka buvo apibrėžti. Lokaliniai teisės aktai nuolat peržiūrimi ir, esant poreikiui, koreguojami.
10. Veikla yra susijusi su leidimų, nuolaidų, lengvatų ir kitokių papildomų teisių suteikimu ar apribojimu.
10.1. viešuosiuose pirkimuose dalyvaujantiems asmenims viešųjų pirkimų srityje nesuteikti įgaliojimai išduoti leidimus, licencijas, suteikti nuolaidas, lengvatas ir kitokias papildomas teises ar atsisakyti jas išduoti arba sustabdyti, panaikinti jų galiojimą ar kitaip jas apriboti, taikyti teisės aktuose nustatytas kitas teisinio poveikio priemones, konstatuoti, nagrinėti teisės pažeidimus ir priimti sprendimus dėl teisinės atsakomybės priemonių taikymo. Ši veikla nėra susijusi su viešaisiais pirkimais įstaigoje.
11. Daugiausia priima sprendimus, kuriems nereikia kitos valstybės ar savivaldybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo.
11.1. Taip, analizuojamu laikotarpiu priėmė savarankiškus sprendimus, susijusius, su viešųjų pirkimų organizavimu ir vykdymu, bei jais vadovavosi. Šie sprendimai priimami savarankiškai ir nereikalauja papildomo derinimo su kitomis valstybės ar savivaldybės įstaigomis, nereikalauja kitos valstybės ar savivaldybės įstaigos patvirtinimo.
12. Naudojama valstybės ar tarnybos paslaptį sudaranti informacija.
12.1. Per analizuojamąjį laikotarpį savo veikloje neturėjo sričių, kurios būtų susijusios su įslaptintos informacijos gavimu, naudojimu ir apsauga, o turima bei valdoma informacija nelaikytina valstybės ar tarnybos paslaptimi.
13. Anksčiau atlikus korupcijos rizikos analizę, buvo nustatyta veiklos trūkumų.
13.1. Nei analizuojamuoju laikotarpiu, nei anksčiau korupcijos rizikos analizė nebuvo atlikta.
IŠVADA
14. Rizikos veiksnių, kurių pagrindu būtų galima manyti, jog viešųjų pirkimų organizavimo ir vykdymo srityje yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nenustatyta.
_________________
Antikorupcijos komisijos pirmininkė,
Referentė Gita Narsutienė
VšĮ Anykščių raj. savivaldybės
pirminės sveikatos priežiūros centras
Duomenys apie įstaiga kaupiami ir
saugomi Juridinių asmenų registre.
Kodas 154278545
Adresas V.Kudirkos g. 1, Anykščiai
Tel. (8 381) 583 88; (8 613) 248 08
El. p. anykpspc@anykpspc.lt